Manapság az egyik leginnovatívabb, leginkább értékes cégnek az elektromos autóiról híres Teslát tartják, de feltalálók és inventorok hosszú sora kövezte ki a sikerhez vezető utat, ami a modern elektromos autók és a szintén fontos elektromos autó töltő, vagy idegen szóval wallbox berendezések mai modern formáit lehetővé tették.
Bizonytalan, hogy ki építette az első elektromos autót, és számos feltaláló kapott bizalmat ez ügyebn. 1828-ban a magyar Jedlik Ányos feltalált egy kisméretű modellautót, amelyet az általa tervezett villanymotor hajtott meg. 1832 és 1839 között a skót Robert Anderson feltalált egy nyers elektromos hajtású kocsit. 1835-ben egy másik kisméretű elektromos autót tervezett Stratingh professzor, Groningen, Hollandia, és megépítette asszisztense, Christopher Becker. 1835-ben Thomas Davenport, a vermonti Brandon kovácsa épített egy kis méretű elektromos autót. Davenport volt az első amerikai gyártású egyenáramú elektromos motor feltalálója is.
Praktikusabb és sikeresebb elektromos közúti járműveket találtak ki Thomas Davenport és a skót Robert Davidson 1842 körül. Mindkét feltaláló első volt, aki az újonnan feltalált nem újratölthető elektromos cellákat vagy akkumulátorokat használta. A francia Gaston Plante 1865 -ben feltalált egy jobb akkumulátort; honfitársa Camille Faure tovább javította az akkumulátort 1881-ben.
Az 1800-as években, Franciaország és Nagy-Britannia volt az első nemzet, ahol a széles körben elterjedt az elektromos járművek fejlesztése. 1899 -ben a Camille Jénatzy által tervezett „La Jamais Contente” nevű belga elektromos autó volt az első jármű, amely meghaladta a 100 km / h sebességet. 1916 -ben az amerikai Woods feltalált egy hibrid autót, amely belső égésű motorral és elektromos motorral is rendelkezett.
Az elektromos járműveket sokan kedvelték, mert nem volt szükség kézi erőfeszítésre az indításhoz, mint a benzines járműveknél a kézi hajtókar, és nem volt állandó birkózás sebességváltóval, csendesek voltak és nem bűzölögtek.
Itt következett be egy hosszú visszaesés, melyből csak napjainkban ébredt fel az elektromos autózás, amely a közben történt felfedezéseknek köszönhetően ismét versenyképes alternatívát tud nyújtani a közlekedésben.
A hanyatlás okai:
- Az 1920-as évekre Amerikában jobb volt az utak rendszere, amely összekötötte a városokat, így szükségük volt a nagyobb hatótávolságú járművekre.
- A texasi kőolaj felfedezése csökkentette a benzin árát, így az megfizethető volt az átlagfogyasztó számára.
- Charles Kettering 1912 -es találmánya az elektromos önindítóra megszüntette a kézi hajtókar szükségét.
- Henry Ford a belső égésű motoros járművek tömeges gyártásának megkezdése miatt ezeket a járműveket széles körben elérhetővé és megfizethetővé tette az 500–1000 dolláros árkategóriában. Ezzel szemben a kevésbé hatékonyan gyártott elektromos járművek ára tovább emelkedett. 1912 -ben egy elektromos roadster 1750 dollárért, míg egy benzines autó 650 dollárért kelt el.