A vállalkozásunk online sikeressége elsősorban az múlik, hogy képesek vagyunk-e megszólítani a potenciális célközönségünket. Ebben óriási segítséget nyújt a szakszerűen végzett keresőoptimalizálás, aminek az egyik legfőbb eszköze a linképítés.
A keresőmotorok által végrehajtott rangsorolásában ugyanis meghatározó szerepe van annak, hogy mekkora mennyiségű és milyen minőségű külső hivatkozás mutat az oldalunkra. Az utóbbi tényezőre különösen nagy hangsúlyt kell fektetni, hiszen az elmúlt években egyre erősödik az a tendencia, miszerint a felhasználói élmény meghatározásánál kiemelt szerepet kap a tartalom színvonala.
A mai, modern linképítés tehát rég nem arról szól, mint az elmúlt évtizedekben. A sikerhez már nem elegendő a weboldalra mutató hivatkozások tömeges elhelyezése. Ennek az elavult technikának az alkalmazása ráadásul visszaüthet, amit utólag helyrehozni igencsak embert próbáló feladat lehet. Ezt elkerülendő, minden esetben bízzuk a feladatot komoly tapasztalattal rendelkező szakemberekre.
A hatékony linképítés folyamata
Első lépésként a honlap felépítését és technikai paramétereit kell vizsgálni, hiszen biztos alapok nélkül nem várható hosszú távú siker. Az esetleges hibák javítását, illetve hiányosságok pótlását követően kerülhet sor a marketingstratégia felállítására és a keresőoptimalizálás precíz megtervezésére.
A külső oldalakon elhelyezett hivatkozások ennek a komplex rendszernek egy kardinális részét képezik. Ahhoz, hogy nagy távlatokban is a várt eredményt érhessék el, a szakemberek kiemelt figyelmet fordítanak a relevanciára és az értékes tartalomra. Előbbi kapcsán a kezdeti kulcsszókutatásnak van hatalmas jelentősége, ám természetesen az sem mindegy, végül milyen oldalakra kerülnek ki az adott cikkek.
A linképítés során tehát a legfőbb cél az értékteremtés, ami csak akkor valósulhat meg, ha a szóban forgó írások minden szempontból magas minőséget képviselnek. Jól látszik tehát, hogy tartós eredmények csak úgy érhetők el, ha ezt az összetett folyamatot hozzáértő profikra bízzuk.