A hagyományos 3-4 sebességes automata váltóhoz a DSG nyomatékváltó egy kitűnő megoldás. Könnyedebb vele a fokozatok között a váltás, kezelése pedig gyorsabb és egyszerűbb.
A Volkswagen büszkén mutatta be a gyártósoráról kikerült mesterműveket, hiszen a hat sebességfokozatos DSG sebváltó nagy produktumnak számított. Napjainkban már a 7 sebességfokozat sem meglepő, a technológiát az autósok igencsak megkedvelték. Mindenképpen megér egy próbát a használata.
Jellemzően nem panaszkodnak a DSG váltóra, de azért ami elromolhat, az el is romlik, ezért a DSG váltó hibák is előfordulnak. Az első lépés a hiba megállapítása, ami a modern diagnosztikai rendszerekkel igazán gyerekjáték. A vizsgáló műszer természetesen mutatja majd a hibakódot, ami a P17BF, P189C, 06300. A hidraulikus rendszerben kialakult nyomásveszteségre figyelmeztet.
Az autó napi használatban van, nem akarunk hosszú időre megválni tőle, ezért váltóhiba esetén a legfontosabb a gyors, szakszerű és lehetőleg barátságos áron elvégzett javítás lesz. Minden más ebben az esetben mellékes.
A jó hír az, hogy van olyan műhely, ahol felkészült szakemberek, szinte azonnal rendelkezésünkre állnak és hatékonyan cselekednek, ha DSG váltó kerül eléjük, amit újjá kellene varázsolni. A szervizek leggyakoribb látogatói az Audik, Skodák, Seatok és VolksWagenek. Ha ilyen típusú DSG váltós autónk van, nekünk is számítanunk kell a meghibásodásra. Bár nem mindegy, hogyan vigyázunk rá, idővel csak megérkezik a probléma hozzánk is.
Ha már megtaláltuk a tökéletes szerelő csapatot, a következő lépés a javítás lesz. Orvosolni kell a hidraulikaházban keletkezett repedést, törést, aminek hatására a nyomásvesztés megszűnik. Az öntvényházat javítóbetéttel rögzítik, a nyomástartó akkumulátort pedig cserélik. Nem maradhat el a DSG váltóolaj csere sem. A legjobb műhelyekben a cserét meg is várhatod, hiszen a hozzáértő szakemberek elképesztően rutinosak és minden rendelkezésre áll a hiba elhárításához.
Profi szerviz, profi DSG javítás. Csak így érdemes megoldani a problémát.